مهمان گرامي، براي مشاهده سایت با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد

راندو چیست؟ - صفحه 2

caspian Banner Box
فراخوان مدیریت caspian Banner Box
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 16 از 16

موضوع: راندو چیست؟

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    راندو چیست؟

    راندو چیست؟

    در پاسخ به چیستی راندو باید پنجره خیال خود را بر روی نقشه ای سازه ای بگشاییم که فضاها و فواصل بی روحش را با اندازه ها نشانه گذاری کرده ایم و لایه ای را با تجسم هایی که هیچ عینیتی در بیرون ندارند بر روی آن خیال اندود کنیم و هستی هایی را پیش بینی کنیم که می تواند باشد.
    راندو یک «رسانه» و یا یک «عامل ارتباط» است.ارتباط اجزای طرح با هم، با زمینه با طراح و کارفرما و یا دیگر عوامل درگیر ساخت.


    راندو پلی است دو سویه از چیزی به چیز دیگر، از طراح به کاغذ سفید و از کاغذ به ذهن. از طراح به کارفرما و از او به خودش. اگر این رفت و برگشت را به جریانی یکسویه صرفاً از طراح و یا راندو کار به کارفرما تقلیل دهیم، بی شک راندو را به سان ابزاری برای طراحی از دست خواهیم داد.

  2. 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  3. طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش

  • Top | #11

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    پیش فرض

    گیاهان
    گیاهان در پلان ها و ترسیمات نما حسمقیاس را القا می کنند و رسم را طبیعی جلوه می دهند همچنین درآنها ازترکیب زیگزاگ و انبوه-تهی استفاده می شود.گیاهان از نظر قالب،شکل،اندازه،و رنگ متنوعند و به طور کلی به سه نوع اصلی طبق بندی میشوند:درخت،بوته و پوشش زمین.درختان و بوته ها مجدد به دو گروه تقسیم میشوند:تیره مخروطیان(همیشه سبز)و برگ ریز.
    تکنیک های سر قلم:درختان در پلان

    • همیشه از مداد و شابلون برای رسمسریع درختان استفاده کنید.برای کشیدن دایره های دوبل به دور آنها قلم یامداد را به کار گیرید.این کار به درختان ظاهری راحت و سه بعدی می دهد.
    • در ختان را تقریباًدر دو سوم اندازه واقعی شان رسم کنید.از بزرگ یا کوچک کردن بیش از حد انها خودداری کنید.
    • به طور کلی هرچه پلان در مقیاس های بزرگتری باشدجزئیات بیشتری از درختان باید نشان داده شود؛البته ممکن است با توجه بهگیاهانی که زیر درختان قرار دارد تغییر کنید.
    • هنگامی که یک درخت را در یک پلان رنگ آمیزی می کنید،ازاصول جفت رنگ و رنگ مجاور استفاده کنید و مقداری فضای سفید باقیبگذارید.هنگام رنگ آمیزی درختان بزرگتر که جزئیاتی در زیر آنها قرار داردفقط از رنگهای رقیق روشن استفاده کنید.
    • هنگام به تصویر کشیدن گروهی از درختان در قالب یک دورخط،از دور خط سیاه در کل پیرامون محیط خارجی ان و از یک دور خط روشن تربرای مشخص کردن هر درخت به صورت مجزا استفاده کنید.
    • همیشه از سایه ها برای تمایز درختان از سطح زمین و دیگر درختان باقی بگذارید .(این کار را می توان با مدادرنگی سفید انجام داد.)
    • هنگامی که درختی مقابل ساختمان یا روی پشت بام قرار دارد،شکل آن همیشه باید با ساختمان همپوشانی داشته باشد.
    • اگر تعداد زیادی درخت باید بکشید از مهر با طرح درختاستفاده کنید.این مهر را می توان از سازنده مهر خریداری کرد تا در وقتصرفه جویی شود.

    تکنیک های سرقلم :بوته و پوشش های زمین در پلان

    • به طور معمول بوته ها باید جزئیاتکمتری نسبت به درختان در نمای پلان داشته باشند.گروهی از بوته هامعمولاًدر دور خطی ساده با نقاطی نمایش داده می شوند که این نقاط تنه راتشکیل می دهند.
    • بوته های برگریز معمولاً با دور خطی لطیف و بوته های همیشه سبز با لبه های دندانه دار نشان داده می شوند.
    • هنگام راندو،بعضی بوته ها را رنگ نکنید یا با رنگهای روشن رنگ کنید تا کمی فضای سفید باقی بماند.
    • هنگام مشخص کردن دور خط بوته ها،از دو نوع پهنای خط،یک خط سیاه برای لبه خارجی و یک خط باریک در داخل آن یا برعکس ،استفاده کنید.
    • هنگامی که پوشش زمین و چمن هردو در یک پلان قرار گرفتهاند،نشان دادن تمایز بین آنهااهمیت زیادی دارد .هنگام به کار بردن رنگ یاارزش برای نواحی پوشش دار مطمئن شوید که این نواحی از درختان و بوته هاروشن تر یا تیره تر شده است تا بتوان به این ترتیب بین آنها تمایز قائل شد.
    • برای جذابیت بیشتر از خطوط و نقاط در سطح زمین استفاده کنید.
    • هنگام راندو با ماژیک برای چمنی که روی سطح صاف زمین قرار دارد خط کش را برای هدایت ماژیک به کار ببرید.
    • با توجه به پهنای مورد نظر خوط ،دو گونیا را با فاصلهاز یکدیگر به هم بچسبانید و از هر دو لبه برای به تصویر کشیدن چمن با پوششزمین استفاده کنید.

    تکنیک های سر قلم:درختان در نما

    • ابتدا درختان را مطابق شکل اصلیشان رسم کنید.این شکل ها ممکن است دایره ای،تخم مرغی،ستونی،و نامنظم ومخروطی باشد.شاید شکل دور خط به تنهایی برای اسکیس های سریع کافی باشد.
    • به یاد داشته باشید که از اصول زیگزاگ ،جفت رنگ و رنگمجاور استفاده کنید و اندکی فضای سفید باقی بگذارید.نقاط را اضافه کنید ودر نهایت با رنگ مشکی دور خط ان را بکشید.
    • درختان پشت ساختمان باید روشن تر یا تیره تر از ساختمان باشند تا کنتراست مناسبی ایجاد شود.
    • شاخ و برگ وتنه درختان پیش زمینه باید جزئیات بیشتری داشته باشند،درختان پس زمینه باید به صورت دور خطی انبوه و ساده نشان داده شوند.
    • الگوهای شاخه دار فقط مواقعی کاربرد دارند که اجزایدرختان مهم به نظر برسند.از درختان پر شاخ و برگ می توان برای پوشاندننماها و عناصر نا مطلوب استفاده کرد.
    • از نماهای فرورفته و برجسته شاخ و برگ یا حروف Wو M برای نشان دادن الگوهای برگ ها استفاده کنید.
    • تنه درختانی که به طور مستقیم زیر سایه قرار دارندهمیشه باید تیره تر ترسیم شوند تا سایه و سایه گاه را نشان دهند.ارزش کلیتنه به پس زمینه آن بستگی دارد.تنه های تیره درختان باید مقابل پس زمینههای روشن قرار گیرند و برعکس.

    این سه مرحله را در راندویدرختان دنبال کنید:1.دور خط را اسکیس بزنید.2.رنگ های روشن را اضافه کنیدو با رنگ مشکی دور خط را بکشید.3. رنگ های بیشتر و تیره تر و همچنینجزئیات را اضافه کنید.
    تکنیک های سر قلم :بوته ها و پوشش های زمین در نما

    • هر دو نوع بوته های همیشه سبز و برگ ریز به گروه های زیر طبقه بندی می شوند:مدور،خزشی،دور خط،شاخه ای و شاخه ای با دور خط.
    • اصول دور خط برای ترسیم درختان در نما دور خط را دنبال کنید.
    • در راندوی ماژیک از رنگ لعابی مات استفاده کنید و روی ماژیک نقاشی کنید تا بوته ها اضافه شوند.
    • معمولاً چمن های پیش زمینه باید تیره تر از پس زمینه باشند در غیر این صورت به یک نقطه کانونی در مرکز نیاز داریم.
    • خطوط و نقاط سیاه و سفید را برای ایجاد جذابیت اضافه و چمن را بافت دار کنید.
    • هنگام راندو رنگی چمن،اصول رنگی مجاور و جفت رنگ را در نظر بگیرید تا ظاهری جالب و واقعی به وجود آورید.
    • هنگامی که در پرسپکتیو از خطوط کوتاه برای نمایش چمناستفاده می کنید هر چه به سمت پیش زمینه پیش می آیید ،فاصله بین خطوط بایدبه تدریج وسیع تر شود .زاویه انها طبیعت هموار یا ناهوار زمین را نشان میدهد.





    میهمان گرامی برای دیدن لینکها باید عضو سایت باشیدبرای عضویت کلیک کنید]
    منبع:




  • 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  • طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش
    پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

  • Top | #12

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    پیش فرض

    خودرو
    گنجاندنخودرو در ترسیم باعث ایجاد مقیاس ،فعالیت و واقع گرایی می شود.همچنینخودروها به ایجاد ترکیب مناسب کمک،عناصر نامطلوب را پنهان و فضا را تکمیلمی کنند و بر اعتبار آن می افزایند.جمع آوری تصاویر خودروها ازمجلات،کتابها و فروشندگان بروشورها برای تهیه منبع جزئیات فکر خوبیاست.هیچ گاه نباید خودروها را در ترسیم آورد چرا که پیدا کردن خودر مناسبدر زاویه مناسب برای مقیاس رسم بسیار وقت گیر است.اکثر خودروهای ترسیم شدهبه هنگام ورود به خیابان یا خروج از آن،کج و یکوری به نظر می رسند.
    خودرو متناسب با خصوصیات پروژه را انتخاب کنید.خودروهایگران قیمت اعتبار و ارزش راندو را افزایش می دهند.در حینی که خودروها میپیچند،اگر امکان دارد آنها را در هر دو جهتی که عبور می کند ترسیم کنید.بهیاد داشته باشید که راننده را نیز رسم کنید.همیشه سایه خودروها را رویخیابان قرار دهید .سطح جزئیات خودرو باید با پیچیدگی ترسیم سنجیده شود.رنگهایی که برای خودرو استفاده می شود باید مکمل رسم باشد مانند خودرویی قرمزدر برابر منظره ای سبز و یا خودرویی نارنجی در برابر آسمان آبی.
    مبلمان
    مبلمان،ترکیبی زیگزاگی و انبوه -تهیایجاد می کند و فضای داخلی را به وجود می آورد.مبلمان مجلل ترسیم را جذابجلوه می دهد.در فضاهای بدترکیب و ناهماهنگ این مشکلات می توانند با تدبیرجابه جایی مبلمان پنهان شوند.
    تکنیک های سرقلم

    • هیچ گاه موقعراندو مبلمان را رسم نکنید.فرض کنید که حالت مبلمان به شکل مکعب یا جعبهاست و آن را در پرسپکتیو قرار دهید.سپس مبلمان را در مکعب رسم کنید وجزئیات لازم را به آن بیفزایید.
    • ابتدا از یک مداد قرمز برای رسمسریع آن استفاده کنید سپس با روان نویس مشکی دور خط آن را بکشید .درحالیکه فضای سفید باقی می گذاریدو از جفت رنگ استفاده می کنید برای ساختاررنگ آن،سایه گاه های روشن به کار ببرید.خیلی سریع ارزش های تیره تر رابرای رسیدن به تغییر تدریجی ارزش اعمال کنید .سایه گاه و سایه را بیفزاییدو با خطوط ماژیک و مدادرنگی آن را روشن کنید.از مجلات و فهرست تصویریمبلمان پوشه عکسی تهیه کنید .داشتن پوشه ای از اسامی انواع مبلمان برایارجاع شما کمک خواهد کرد.به کمک این پوشه می توانید مبلمانی را که مناسبدکور و طرحتان است انتخاب کنید.این انتخاب باید با تجسمی که می خواهیدالقا کنید متناسب باشد .مبلمان را به صورت طبقه بندی شده قرار دهید .فاصلهگذاری تصادفی ممکن است ترکیب کلی را ناهمگن کند.به یاد داشته باشید کههنگام راندو،از جفت رنگ،تغییر تدریجی ارزش،سایه گاه و سایه ،نقاط و خطوطاستفاده کنید.به خاطر پیچیدگی بافتها و رنگهای رویه مبل،بسیاری از مردمموقع راندو مبلمان (چندین بار رنگ امیزی)می کنند.این کار نتایج ناهمگنی رابه دنبال خوهد داشت.در حقیقت رنگها و الگوهای بسیاری وجود دارند که وقتیبا یکدیگر ترکیب می شوند فضایی خوش آیند خلق می کنند.


    __________________




    میهمان گرامی برای دیدن لینکها باید عضو سایت باشیدبرای عضویت کلیک کنید]
    منبع:





  • 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  • طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش
    پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

  • Top | #13

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    پیش فرض

    آسمان
    آسمان بخش وسیعی از ترسیم را تشکیل میدهد و وضع کلی هوا از خورشیدی تا طوفانی،غروب آفتاب تا نیمه شب را نشان میدهد .آسمان می تواند به تعادل ترسیم کمک کند و توجه را بر موضوع متمرکزکند.از شکل ابرها اغلب برای رسیدن به ترکیب زیگزاگی جالب استفاده میشود.به طور کلی،رنگهای روشن،ترسیم را لطیف می سازد و سبب جلب توجه فرد بهنقاط کانونی می شود .استفاده از جفت رنگ به جذابیت و پیشرفت طرح کلی رنگکمک می کند.رنگ بیش از اندازه باعث می شود آسمان تیره و غیرواقعی به نظربرسد.
    تکنیک های سر قلم:

    • همیشهموقع راندو با مرکب،آبرنگ یا رنگ لعابی ابتدا روی آسمان کار کنید.هنگامراندو با مداد ،پاستل و ماژیک آسمان را آخر کار رنگ کنید.
    • آسمان نباید بر دیگر عناصر ترسیم غلبه کند بلکه بایدترکیب را تقویت کند.ممکن است ترکیب با زیادکاری روی آسمان،خراب شود.کار راآسان بگیرید و به یاد داشته باشید که (کم زیاداست.)
    • هنگامی که آسمان را طراحی می کنید ان را در قالبزیگزاگ نگه دارید و لبه های خارجی ساختمان ها را رسم نکنید .بعد از اعمالاین موارد ،آسمان پشت ساختمان قرار می گیرد نه بالای آن.
    • رنگ آسمان باید خط افقی یا ساختمانها را قطع کند تاعناصر روی زمین معلق به نظر نرسند.به عنوان یک اصل،آسمان در جایی که به خطافق می رسد باید همیشه روشن تر باشد.با وجود این در اسکیس های سریع ممکناست مجبور شویم آسمان را در اطراف مرکز رسم تیره تر و هم زمان با حرکت بهطرف بیرون روشن ترکنیم تا نقطه کانونی ایجاد کند و در برابر ساختمانی یهرنگ روشن به انبوه-تهی برسد .استفاده از رنگ نارنجی نزدیک افق توسط جفترنگ به ترسیم جذابیت می بخشد.
    • به هنگام رنگ آمیزی آسمان،به منظور یک دست شدن آن ،ازهمان ابزاری استفاده کنید که در دیگر عناصر رسم استفاده کرده اید.ابزارمشخصی مانند ماژیک ممکن است محدودیت هایی را برای فضاهای بزرگ ایجاد کندزیرا ظاهری خط مانند دارد. در این مورد-به عنوان مثال برای آسمان -ازپاستل استفاده کنید.
    • با تیز بر ،پاستل آبی را بتراشید تا پودر ایجاد کند وان را روی نواحی مورد نظر بپاشید.سر انگشتتان را در اطراف ساختمان جلو وعقب ببرید تا آسمان پدید آید .روی رنگ آبی از پاستل سفید برای ایجاد ابراستفاده کنید



    میهمان گرامی برای دیدن لینکها باید عضو سایت باشیدبرای عضویت کلیک کنید]
    منبع:


    • .
  • 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  • طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش
    پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

  • Top | #14

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    پیش فرض

    آب
    آب در طراحی معمولاً به عنوان عنصریآرام در نظر گرفته می شود.دریاچه ای آرام حس ارامش را به مخاطب القا میکند حال آنکه ،چشمه ای بزرگ جذابیت می آفریند.به واسطه این انگیزه هاست کهدر بسیاری از پروژه های موفق خصوصیات آب مد نظر قرار می گیرد.دامنه عناصرآب از بازتاب در استخر،استخر شنا و دریاچه تا چشمه ها و آبشار و رودخانهها را شامل می شود.در این بخش آب روان و راکد را درپلان و اسکیس ها بررسیمی کنیم.
    تکنیک های سر قلم :آب راکد

    • از خطوط عمودی برای نشان دادن سطوح بازتاب و از خطوط افقی برای نشان دادن سطوح هموار و آیینه ای استفاده کنید.
    • بعد از اعمال خطوط عمودی و افقی مناسب بر سطح آب ،ازیک پاستل یا مداد سفید روی خطوط قبلی در جهت مخالف به منظور راندو بازتاباستفده کنید.
    • نمای پلان استخر با پاستل راندو می شود ،از پاک کنمعمولی با زاویه 45 درجه برای تفکیک سطح و ایجاد بازتاب استفاده کنید.اگراستخر با ماژیک راندو شده است باید از پاستل سفید استفاده کرد.
    • برای پوشش نواحی وسیع مانند دریاچه ها پاستل یا ایر براش را به کار گیرید .برای القا حس عمق سایه را اعمال کنید.
    • از طریق ترکیب،تغییر تدریجی ارزش در سطح آب را به وجود آورید .در اسکیس،همیشه از ارزش های تیره تر برای اطراف پس زمینه استفاده کنید.
    • عناص ردیگری از محیط پیرامون را به آ ب بیفزایید تاواقعی تر جلوه کند،افرادی که در آب شنا می کنند عناصر مناسبی هستند.ازاصول جفت رنگ نیز استفاده کنید .برای مثال ،افرادی را که لباس شنای نارنجییا قرمز پوشیده اند در برابر آب آبی قرار دهید.

    تکنیک های سر قلم:آب روان

    • تکنیک های کلیدی مشابه ای را که در مبحث آب راکد بیان شد به کار گیرید.
    • از اندازه های مختلف حباب ها و نقاط سیاه و سفید وخطوط منحنی استفاده کنید تا علاوه بر امواج،جذابیت و حرکت آب را نیز بهتصویر در آورید.
    • چشمه ها یا آبشار مقابل پس زمینه تاریک را با رنگ روشنتر یا سفید ایجاد کنید ؛برعکس این عمل را نیز می توانید انجام دهید.اینکار،ترکیب انبوه- تهی خوبی در ترسیم می آفریند.
    • سطح عمودی چشمه یا آبشار باید ارزش روشن تر و پلان افقی باید تیره تر باشد تا به ایجاد عمق و تیره-روشن منجر شود.
    • فاصله باریک سفیدی در طول خط کناره باقی بگذارید تا آباز سطح زمین جدا شود.این کار را با باقی گذاشتن فضای سفید یا با مداد سفیدانجام دهید



    میهمان گرامی برای دیدن لینکها باید عضو سایت باشیدبرای عضویت کلیک کنید]
    منبع:
  • 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  • طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش
    پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

  • Top | #15

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    پیش فرض

    شیشه
    اکثر ساختمان ها یا یک نوع شیشه یاشیشه هایی در شکل های مختلف و متنوع دارند.شیشه خود،دارای انواع زیادیاست:شفاف یا رنگی،دودی یا آیینه ای.
    گام به گام

    1. برای رسم پنجره شیشه ای قاب بندی شده،ابتدا شیشه را به عنوان ورقه ای ساده با تغییر تدریجی ارزش راندو کنید.
    2. سایه قاب ها را روی شیشه قرار دهید.
    3. از یک رنگ مات مناسب برای رسم قاب های روی ناحیه سایهشیشه استفاده کنید.این کار باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا دیگر لازمنیست که به هر قاب سایه بزنید.

    تکنیک های سر قلم

    • در صورت امکان ،تغییر تدریجی ارزش را هنگام ترسیم پنجره برای ایجاد جذابیت اعمال کنید.
    • هنگام رسم شیشه نیمه شفاف یا شفاف سعی کنید اشیایی راکه پشت پنجره قرار دارند نشان دهید تا واقعی تر به نظر برسد.این اشیا ممکناست چراغ های سقف یا اتاق،پرده ها،افراد و گیاهان را شامل می شود.
    • هنگام رسم بازتاب شیشه،عناصری که د رمحیط اطراف قرار دارند مانند آسمان ،گیاهان و مردم را در نظر بگیرید.
    • پنجره هایی که به سمت آفتاب گیر ساختمان هستند بایدتیره تر از آنهایی باشند که در سایه قرار دارند.این عمل باعث ایجادکنتراست و انبوه -تهی می شود.
    • هنگامی که از آبرنگ برای راندو شیشه استفاده می کنید قبل از به کار بردن رنگ،تمام پنجره را مرطوب کنید.

    مصالح ساخت
    آشنایی با مصالح دست ساز و چگونگیراندو آنها برای ترسیمات معماری لازم است.مصالح شاملچوب،آجر،کاشی،سنگ،سیمان،تخ ته سنگ،فلز و شیشه می باشد.موفقیت راندو بهکیفیت جزئیات آن بستگی دارد.مشاهده و تمرین زیاد به شما در افزایش مهارتهایتان کمک می کند.
    تکنیک های سر قلم

    • هنگام راندو مصالح همیشه تغییر تدریجی ارزش و جفت رنگ را منظور کنید و مقداری فضای سفید باقی بگذارید.
    • برای ایجاد جذابیت،به سطح مورد نظر خطوط راه راه،نقاط ،سایه گاه و سایه اضافه کنید.
    • بعد از رنگ آمیزی اولیه شیء کامل شده جزئیات را بیفزایید و با مداد های رنگی سایه روشن ها را اضافه کنید



    میهمان گرامی برای دیدن لینکها باید عضو سایت باشیدبرای عضویت کلیک کنید]
    منبع:
    • .
  • 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  • طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش
    پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

  • Top | #16

    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    شماره عضویت
    16
    عنوان کاربر
    مشاور سایت
    میانگین پست در روز
    1.88
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته ها
    3,032
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    امتیازها: 35,018, سطح: 100
    تمام شدن سطح: 0%,
    میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    تمام شدن سطح: 0%, میزان امتیاز صعود به سطح بالا: 0
    فعالیت کل: 0%
    فعالیت کل: 0%
    پسندیده
    6,088
    مورد پسند : 7,069 بار در 2,299 پست
    میزان امتیاز
    81

    پیش فرض

    آموزش رندرینگ (راندو) اتومبیل با مارکر و گچ پاستل در این مطلب سعی شده است که مراحل تکمیل یک ایده را از طرح مدادی، تا یکرندرینگ نهایی به شما نشان داده شود. بدیهی که ثبت کامل تمام این مراحل،در یک مقاله امکان پذیر نمی باشد، اما به صورت اختصار سعی بر این است کهبه صورت مصور مراحل تکمیل این کار به شما نشان داده شود.
    ابتدا طرح ایده ای خود را توسط مداد بر روی کاغذ معمولی ترسیم کرده و سعیمی کنیم تا تمام تناسبات و قوانین پرسپکتیوی را در این کار رعایت کنیم.

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.jpg[/IMG]
    سپستوسط روان نویسی با نوک قلمویی، خطوط اصلی مورد نظر طرح را پر رنگ تر میکنیم. تغییر هوشمندانه قطر خطوط در جاهای خاصی از آن، همچنین استفاده ازروان نویس های باریک تر تا قطر یک دهم میلیمتر در جاهایی که خطوط نازک ترمی شود، باعث می شود که کار ظرافت بیشتری داشته باشد و مشکی کردن ناحیههایی از خودرو، که اطمینان داریم تیره هستند نیز به زیبایی کارمان اضافهمی کند. خطوط باقی مانده مدادی را توسط مداد پاکن، تمیز می کنیم.
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg[/IMG]
    تاهمین جای کار هم، می شود این این کار را به عنوان یک اسکچ سیاه و سفید نگهداری کرد، اما ترجیحا ادامه کار را، با اسکن کردن همین تصویر، و چاپ آن برروی کاغذ مخصوص پرینتر، معروف به کاغذ کوتد مات ادامه می دهیم. این کارباعث می شود که اشتباهات احتمالی در کار قابل جبران باشد، و با پرینت مجددکار، حالت های مختلف رنگ آمیزی در این طرح تجربه کنیم.
    در اینجا میخواهیم انعکاس نور غروب آفتاب، در رنگ نقره ای براق بدنه خودرو را نشانبدهیم. می دانیم که رنگ آسمان در این موقع از روز آبی تیره است، و به سمتافق از تیرگی آن کاسته می شود، و نزدیک خط افق گاهی آسمان به رنگ نارنجیدر می آید.
    برای ترسیم رنگ آبی آسمان از گچ پاستل آبی تیره استفاده می کنیم، و توسطلبه تیز یک جسم تیز، مانند کاتر، مستقیما بر روی جاهایی که می خواهیمآسمان تیره تر باشد، گچ پاستل را خرد کرده و بعد از آن، این خرده های گچپاستل را توسط یک دستمال کاغذی تمیز بر روی کاغذ مالیده و پخش می کنیم. درجاهایی که رنگ روشن تر می شود، باقی مانده اثر گچ پاستل را به سمت روشنیکاغذ می کشیم، تا رنگ در آن ناحیه ها محو و کمرنگ تر شود.

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image003.jpg[/IMG]
    اگرناحیه ای از کار، به صورت ناخواسته توسط گچ پاستل رنگ شد، به راحتی توسطیک مدادپاکن تمیز می توان آن ناحیه های تصویر را پاک کرد. همچنین گاهیاوقات، ترکیب چند رنگ از طیف آبی می تواند نتیجه بهتری در کار نهایی داشتهباشد.
    به همین ترتیب نیز، رنگ نارنجی را در نزدیک انعکاس خط افق دربدنه طرح، توسط گچ پاستل نارنجی رنگ، مانند مرحله قبلی و رنگ آبی، ترسیمکرده و سعی می شود که در این مرحله از کار، پخش کردن این رنگ با دقت وکنترل بیشتر صورت بگیرد.

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image004.jpg[/IMG]
    محل تلاقی خط افق هم باید از پیش به صورت کمرنگ بر روی بدنه طرح مشخص شده باشد که در مراحل بعدی باعث سردرگمی نشود.
    در مرحله بعدی توسط مارکر خاکستری گرم شماره پنج، اقدام به رنگ کردن اثرانعکاس زمین بر روی بدنه می کنیم. این کار باید با حرکت دست با سرعت و دقتدر راستای حرکتی فرم کلی بدنه اتومبیل باشد.

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image005.jpg[/IMG]
    اگرترسیم مارکر (ماژیک) شما، با سرعت کم صورت پذیرد، رنگ مارکر به اصطلاح برروی کاغذ می دود و لبه های آن از مرزهای مورد نظرتان می گذرد. اگر هم دستشما متقاطع و با لرزش داشته باشد، اثر آن به راحتی بر روی کاغذ شما میماند و کار شما جلوه ای حرفه ای نخواهد داشت. در کل این کا ر احتیاج بهتبحر زیادی دارد و تمرین زیاد، و درک صحیح از اثرات انعکاس های محیط برروی بدنه خودرو دارد، که بهترین تمرین هم خوب دیدن تصاویر و عکس های مختلفاست.
    در مرحله بعدی توسط مارکر خاکستری گرم شماره هفت، جاهای دیگری از بدنه راتیره می کنیم که شامل انعکاس تیرگی های دوردست بر روی زمین است. همچنینبرای درک بهتر فرم بدنه، طراحان معمولا با ترسیم سایه یک دیوار فرضی را برروی سمت دیگر بدنه خودرو، سعی می کنند که حجم های برجسته و فرو رفته عناصراین خودرو را نشان بدهند. که در تصویر بعدی می توانید آن را ببینید.

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image006.jpg[/IMG]
    دراین مرحله با حرکت های هوشمندانه این انعکاس، سعی داریم که مفهوم دقیق تریرا از حجم های طرح را نشان بدهیم. همچنین انعکاس های دیوار فرضی و زمین همدر شیشه های خودرو را به رنگ مشکی درآورده و سعی می کنیم که ارتباط منطقیو پیوسته ای هم با انعکاس های بدنه فلزی داشته باشد.
    ضمنا قطعات کرومی سپر و رینگ ها را هم، در جایی که انعکاسی از آسمان خواهد داشت، توسط مارکری با رنگ آبی روشن رنگ می کنیم.
    حال توسط مارکر خاکستری گرم شماره پنج، انعکاس رنگ زمین را هم بر روی همانقطعات کرومی ترسیم کرده و اثر سایه خودرو را هم در سمت دیگر با رنگ مشکینشان می دهیم. سایه بلند و کشیده می تواند در ایجاد حس غروب خورشید به ماکمک کند.

    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image007.jpg[/IMG]
    درمرحله بعدی چراغ های خطر عقب را توسط ماکر قرمز، به علاوه سایه هایی توسطمارکر خاکستری گرم، ترسیم می کنیم. همچنین انعکاس اجسامی در دوردست را کهمی تواند مثلا انعکاس کوه ها و یا ساختمان هایی در دوردست باشد را توسطروان نویس با نوک قلم مویی، مابین اثر زمین و آسمان در قطعات کرومی وهمیچنین در جاهایی از بدنه ترسیم می کنیم که به حس طبیعی تر شدن کار نهاییما کمک بسزایی می کند.
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image008.jpg[/IMG]
    درنهایت هم نوبت می رسد به روشنایی ها و انعکاس های منبع نوری که توسط یکقلم موی باریک و گواش سفید، در جاهایی از بدنه که لبه های تیز به سمت منبعنوری داریم ترسیم می شود. اما پیش از آن لبه های درزهای درب های خودرو رادر نقاطی که تیره هستند را توسط مداد پلیکروم سفید، روشن می کنیم تا بهزنده تر شدن عناصر طرح مورد نظر کمک بکند. البته روشنایی لبه گلگیر ها درتصویر نهایی توسط فیلتر Lens Flare در نرم افزار فتوشاپ، بعد از اسکن مجددتصویر به وجود آمده است.
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image009.jpg[/IMG]
    [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/koroush/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image010.jpg[/IMG]
    کلاین مراحل ترسمی سه ساعت زمان می برد و شما هم می توانید با تمرین و تلاش،به راحتی تصورات خودتان را در طراحی خودرو به ترسیم درآورید.








    میهمان گرامی برای دیدن لینکها باید عضو سایت باشیدبرای عضویت کلیک کنید]

  • 4 کاربر پست korosh عزیز را پسندیده اند .



  • طواف نکرده ترا ، حاجی ام خواندند
    توئی خدای من ای سیاه دل ِ دیوار
    سخن کوروش
    پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

    صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

    اطلاعات موضوع

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

    کلمات کلیدی این موضوع

    علاقه مندي ها (Bookmarks)

    علاقه مندي ها (Bookmarks)

    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •